Zoeken in deze blog

zondag 20 april 2014

#76: Afterpartees - First/Last (2013) [+ Record Store Day 2014]


Zaterdag 19 april 2014 was het wereldwijd weer zover: Record Store Day! En dus ben ik zaterdag vroeg opgestaan om op tijd bij Concerto (Utrechtsestraat, Amsterdam) te zijn, want met gelimiteerde releases van gemiddeld 5000 stuks wereldwijd moet je wel vooraan in de rij staan (zie ook de foto's onderaan dit stukje).

Helaas was anderhalf uur voor openingstijd deze keer niet vroeg genoeg, want ik was al nummer 19 in de rij (waarin het wel weer gezellig toeven was!).

Daarom was het enige exemplaar van de RSD-uitgave van Public Image Ltd. al door een ander 'ingepikt', maar de andere items van mijn wensenlijstje kon in nog wel scoren:



Als kadootje kregen de klanten bij de Nederlandse platenzaken een heruitgave op blauw vinyl van de debuutsingle van de Limburgse garage/punk/powerpop-band Afterpartees. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ze nog niet kende, maar ze blijken al geroemd te zijn op 3FM (ze hebben hun debuutsingle live gespeeld bij 3voor12 Radio) en ook al bij De Wereld Draait Door te hebben gespeeld.

De single beluisterend kan ik me het enthousiasme wel voorstellen. De heren hebben duidelijk goed geluisterd naar de voorbeelden uit de jaren zestig en zeventig. Zowel de uptempo A-kant First/Last als de iets langzamere B-kant That's What You Said liggen lekker in het gehoor en doen verlangen naar een langspeler. 

Al met al weer een geslaagde Record Store Day en volgend jaar maar weer iets eerder mijn bed uit...

© 2014 TTZL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten