Zoeken in deze blog

zondag 19 april 2015

#128: Armand & The Kik - Snelle Jongens/Fuck The Blues (2015) [+ Record Store Day 2015]

Gisteren was het weer zover: Record Store Day [RSD] (zie ook #24 en #76). Omdat de vinyl-afdeling van Concerto in Amsterdam al om acht uur open zou gaan zat ik op zaterdagochtend al om half zeven op de fiets! Het Vondelpark was om die tijd zo mooi en stil dat ik er bijna bleef hangen, maar dat kon niet, ik had immers een hoger doel.

Aangekomen in de Utrechtsestraat bleek ik niet de enige die vroeg was opgestaan. Ruim een uur voor openingstijd had ik al 15 man voor me.

Uiteindelijk heb ik toch nog flink wat kunnen scoren van mijn lijstje: Arbeid Adelt!, The Ex & Fendika, Robert Plant, Roxy Music, Rundgren/Lindstrøm/Nikolaisen en Jah Wobble. Helaas waren de uitgaven van Frank Zappa en Garbage niet binnengekomen. 

Een op gekleurd vinyl geperste 7"-single van Armand & The Kik was deze keer het Nederlandse RSD-cadeau. Nu is Armand natuurlijk voor altijd beroemd in Nederland door Ben Ik Te Min. Eerlijk gezegd een nummer waar ik vlekken van in mijn nek krijg. The Kik is een Nederlandse jaren zestig retro-band die (een beetje) bekend is van nummers als Cupido en Schuilen Bij Jou. Ook geen muziek waar ik een warm gevoel bij krijg.

Ik was daarom benieuwd hoe dit singletje zou bevallen. Snelle Jongens is een nummer over 'recreatief drugsgebruik' en Fuck The Blues is een tirade tegen die muzieksoort. Beide nummers zijn geschreven door Armand en ze vielen me niet mee, om het zacht uit te drukken. Laat ik volstaan met te zeggen dat ik niet verwacht dat het singletje nog een keer uit het hoesje komt.

Desondanks toch weer een leuke RSD en nu nog op internet kijken of ik de uitgaven van Frank Zappa en Garbage nog te pakken kan krijgen.

© 2015 TTZL


Officiële website: (.nl) Record Store Day
Officiële website: (.com) Record Store Day
Officiële website: Armand
Officiële website: The Kik
YouTube: Snelle Jongens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten